mapa serwisu
zaloguj się - załóż konto
 Jesteś w >> Instytut > Zakład Psychologii Rozwoju Człowieka i Badań nad Rodziną > Dydaktyka 

  Kontakt i dojazd Władze i struktura Pracownicy Fotoreportaże Dla Pracowników Spacer po Wydziale Tła do prezentacji Logotypy Historia Instytutu Zakład Psychologii Rozwoju Człowieka i Badań nad Rodziną Dydaktyka Dyżury pracowników Konferencje naukowe Publikacje naukowe  

Dydaktyka

DYDAKTYKA PROFILU PSYCHOLOGIA ROZWOJU CZŁOWIEKA I RODZINY W CYKLU ŻYCIA III rok, 6 semestr Psychologia rozwoju społecznego dzieci i młodzieży III rok, 6 semestr: Psychologia zdrowia i zaburzeń rozwoju dzieci i młodzieży III rok, 6 semestr: Podstawy diagnostyki rozwojowej i klinicznej III rok, 6 semestr: Psychologia kliniczna dzieci i młodzieży IV rok, 7 semestr: Psychologia wieku dorosłego i podeszłego IV rok, 8 semestr: Psychologia małżeństwa i rodziny IV rok, 8 semestr: Psychologia rozwoju bliskich więzi - diagnostyka i interwencja V rok, 9 semestr: Profilaktyka i psychokorekcja zaburzeń zachowania dzieci i młodzieży V rok, 9 semestr: Poradnictwo i pomoc psychologiczna dziecku i rodzinie DYDAKTYKA II ROK PSYCHOLOGIA

PROFIL PSYCHOLOGIA ROZWOJU CZŁOWIEKA I RODZINY W CYKLU ŻYCIA

Psychologia rozwoju człowieka i rodziny w cyklu życia pozwala na zrozumienie istoty rozwoju człowieka -
od poczęcia, poprzez najmłodsze lata, adolescencję, dorosłość po starość - w kontekście życia rodzinnego.

W ramach tej ścieżki zdobędziesz wiedzę m.in. na temat prawidłowości rozwojowych, przyczyn zaburzeń zachowania dzieci i młodzieży oraz psychologii więzi rodzinnych w obliczu życia codziennego, wyzwań i kryzysów.

Poznasz metody diagnostyczne i podstawy prowadzenia poradnictwa psychologicznego dla dzieci, młodzieży i rodzin.


Kto dokonuje wyboru? – studenci obecnego II roku psychologii (stacjonarnej i niestacjonarnej)

10 WAŻNYCH POWODÓW, DLA KTÓRYCH WARTO STUDIOWAĆ PSYCHOLOGIĘ ROZWOJU CZŁOWIEKA I RODZINY W CYKLU ŻYCIA:

1. Poznając rozwój człowieka w cyklu życia jednostki w kontekście życia rodzinnego,lepiej zaczynasz rozumieć siebie i swoich bliskich.

2. Dowiadujesz się więcej na temat dzieci – lepiej je rozumiesz; masz także szansę lepiej w przyszłości rozumieć własne dzieci.

3. Umiesz skuteczniej wchodzić w interakcję z dziećmi i młodzieżą–skuteczniej komunikować się i rozwiązywać problemy.

4. Wiedza ta pomoże Ci lepiej rozumieć zadania rozwojowe na każdym z etapów życia –wiedzieć co jest normalne, rozwojowe, a co nie.

5. Potrafisz tę wiedzę zastosować w pracy z dziećmi, młodzieżą, człowiekiem dorosłym na każdym etapie jego życia (poczynając od wczesnej dorosłości poprzez wiek dojrzały, na starości kończąc)–znasz czynniki ryzyka zaburzające rozwój jednostki oraz źródła zasobów pomocnych przy pokonywaniu trudności.

6. Wiesz co wzmacnia, a co osłabia więzi małżeńskie i rodzinne –znasz powody i konsekwencje;umiesz zidentyfikować zasoby rodziny pomocne do pokonywania kryzysów; znasz poglądy na temat normalności, zdrowia i dysfunkcji rodzin; masz wiedzę na temat deficytów i siły funkcjonowania systemu rodzinnego w obliczu zmian, wyzwań i zagrożeń.

7. Znasz metody diagnozy pozwalające Ci na szybką orientację w problemach rozwojowych i zaburzeniach.

8. Masz podstawy do prowadzenia poradnictwa psychologicznego oraz psychoedukacji dzieci, młodzieży i rodzin.

9. Umiesz zaplanować interwencje pomocne w pracy z dziećmi i młodzieżą (działania profilaktyczne, psychokorekcyjne, terapeutyczne).

10. Znasz podstawy interwencji w rodzinie–ich rodzaje i zasady stosowania.

27.01.2018

Wykaz modułów kształcenia w ramach nowej ścieżki specjalizacyjnej.pdf



Instytut Psychologii UŚ ul. M. Grażyńskiego 53 40-126 Katowice tel. (32) 3599 739 e-mail ips@us.edu.pl

Administracja serwisem: mgr Michał Brol, mgr Olga Tadla


Instytut Psychologii